Mamma Med Tvångssyndrom, Tourettes Syndrom, Ångest....

Inlägg publicerade under kategorin Resor & Utflykter

Av Karolina - 20 oktober 2010 00:59

I söndags innan Smilla skulle åka hem, så körde vi en runda till skogen. Alla var jätteglada och lekte. Tänkte lägga ut lite bilder från äventyret.

Av Karolina - 9 augusti 2010 23:39

Nu i slutet av Juli så var vi på Tivoli i Köpenhamn. Det var längesen jag hade det så roligt. Vi åkte karuseller, spelade olika spel, vann nallar och godis. Alla njöt i fulla drag. Tomas och Fredrik hade varsin öl i handen hela tiden. Precis som det ska vara på Tivoli. Och jag, jag åkte Demonen för första gången. Första gången i livet, som jag åkte en bergochdalbana med loopar, tror jag.

Dessutom så hade det gjorts en ny stor och jättefin lekplats. Allt i "Rasmus Nalle" tema. Under själva lekplatsen fanns en pannkaksrestaurang i samma tema. Allt nybyggt och fräscht.

Melvin som inte åker karuseller ville ju stanna på lekplatsen hela kvällen. Han hittade dock en karusell sen som han vågade åka.

Här kommer massor med fina bilder från Tivoli.

Av Karolina - 21 juli 2010 00:13

Har ju helt glömt bort att berätta om när vi var på Tosselilla för några veckor sedan. Vilde var iallafall helt galen av lycka. Vi har helt ärligt aldrig sett vår pojke så glad. Framförallt vid badet. Han åkte på rutschkanan hela tiden. Han klättrade själv upp och åkte ner. Sen stod Tomas eller jag där nere och tog emot honom.

Jag är väldigt stolt över Melvin som annars är så reserverad mot vatten. Han badade som en tosse och ville helst inte gå upp när vi skulle hem. Jag är så glad att han vågade bada i det halvdjupa vattnet så mycket som han gjorde.

Liam han älskar vatten och att bada. Det har han gjort sedan han var bebis. Vi har aldrig haft problem att få honom att bada. Han har sina "armpuffar" som vi kallar dom, sen badar han i det djupa tillsammans med en vuxen.

Jag tror faktiskt att vi borde sätta honom på en simskola i höst. Han skulle bli så glad om han kunde simma. Sen är det dessutom en av livets viktigaste saker att lära sig. Jag har lärt mina barn att man måste kunna vissa saker i livet. Det är att kunna prata, gå, cykla och simma. Ja om man inte på något sätt är handikappad. Annars tycker jag att alla barn i en tidig ålder ska kunna detta.

Jag bjuder på en film och lite bilder från Tosselilla här nedan:

Av Karolina - 15 juni 2010 18:05

Hej!

Nu har vi hunnit vara i Spanien en vecka och kommit hem igen. Helt underbart var där. Jag ger denna resan 8 av 10 poäng. Jag rekomenderar alla att besöka Cambrils.

Vi bodde ju i ett stort hus med 4 rok. Egen trädgård och en altan uppe på taket att sola på. Allt som behövdes fanns i huset, tom cyklar.

Veckan gick mest ut på att sola, bada, shoppa och se den vackra naturen.

Vilde blev ju sjuk redan på lördagen och är sjuk ännu, så resan blev inte som planerat om man säger så. Dessutom så fick vi ta en del av reskassan för att uppsöka läkarvård åt honom.

Det finns så mycket att berätta, men jag tar det i olika inlägg. Nu tänkte jag lägga upp lite bilder från resan.

Av Karolina - 30 maj 2010 12:14

På torsdag åker vi till Spanien. Vi ska till Cambrils som ligger i Tarragonaområdet, ungefär 10 mil söder om Barcelona. Vi har hyrt ett hus i ett hotellområde, precis nere vid stranden. Det ska bli helt fantastiskt att göra denna resan. Det finns så mycket som vi vill se och göra.

Vi kommer åka allihopa. Jag, Tomas, Liam, Melvin, Vilde, Fredrik (min exman), Felicia (min lillasyster) och Smilla (Tomas dotter).

Här ser ni hela hotellområdet. Vi kommer bo i ett av husen nere i högra hörnet. Där det står Detached Houses. Som ni ser så finns det två stora poolområden och en underbar strand.

Poolen närmast stranden.

Samma pool igen, från ett annat håll.

Här ser ni den andra poolen. Denna är nog den mer barnvänliga av dom.

Restaurangen ser väldigt mysig ut.

Hotellet har ett jättemysigt spa också.

Sen har dom såklart en massa aktiviteter att göra också. Åka vattenskidor, spela tennis, cykla m.m

En tjej som kämpar varje sekund av ångest, oro och tvångssyndrom. Samtidigt som jag måste klara av att vara en mamma åt mina söner.