Mamma Med Tvångssyndrom, Tourettes Syndrom, Ångest....

Direktlänk till inlägg 11 januari 2011

Här Har Det Hänt Mycket

Av Karolina - 11 januari 2011 01:37

Hej!


Det var ett tag sedan jag skrev sist. Det har hunnit vara julafton och nyår. Allt gick bra förutom en lättare ångestattack på julafton.

Jag fick nog en dag i mellandagarna på alla dessa fruktansvärda panikångestattacker så jag säkte hjälp och bestämde mig för att ta tag i mitt liv, en gång för alla.

Jag beslutade mig att lägga stor kraft på att ta mina tabletter varje dag och inte slarva. Efter att ha tagit tabletterna varje dag nu i två veckors tid så mår jag mycket bättre. Jag har så smått börjat leva igen.

Jag drabbades av ett bakslag i mellandagarna då jag lade mycket själ och hjärta på en sak som blev en sån besvikelse tillbaka. Folk förändras aldrig tyvärr.

Jag har hittat så mycket annat här i livet som gör livet värt att leva. Detta året ska bli mitt år.

Det är skillnad på att leva och att hålla sig vid liv.


Jag lägger upp en bild från när jag startade min blogg, i Augusti 2008.


  



 
 
Ingen bild

jessica

14 januari 2011 00:57

För en månadsen dog min vän och efter detta har min sorg blandas med en otroligt dödsångest och panikångest.
Just nu i mitt liv är det mkt som händer och speciellt denna veckan, med inskrivning på alla mina miljoner kurser samt massa intervjuver på ett extra jobb som jag har sökt. Så denna veckan har vart otroligt stressig för mig.
Min dag idag har vart väldigt konstig minst sagt, jag har inte känt igen mig själv. Jag har upplevt mig själv som om jag bifinner mig i en bubbla. Allt som händer runt omkring mig kan jag inte riktigt ta på, allt som sägs tar jag inte in i huvudet. Jag känner mig dimmig och snurrig. Jag är inte yr men det känns nästan som det. På en lektion idag var jag så stressad så hela min kropp var som en stel pinne som satt och skaka. Mina käkar var som fastlåsta.
Sen efter detta gick jag hem till en kompis, la mig i soffan och kunde typ inte få in informationen som sades på tv. Jag känner mig som om jag är i ett vakum. Jag gick hem efter detta och på vägen hem kändes det som jag inte orka bära min kropp. Jag känner mig tung och svag i benen.
Nu är jag hemma och känner mig jätte svag i hela kroppen och det är tom svårt att skriva just nu.
Mina ögonlock känns tunga och hela min kropp känns som det surrar i.
Min puls är bra tror jag men jag känner mig borta i huvudet.
Mina symtom:
snurrig
svag
illamående
torr i munnen
svettningar
Frysningar
hettningskänslor
trött i ögonen (svider i ögonen)
Ont i muskler
Surrar i kroppen
ont i huvudet
dubbelslag hjärtat (ibland)
Dimmig syn

Kommer inte på fler symtom men dessa kommer och går hela tiden.
vad är detta? är detta ångest?? snälla lugna mig för detta är riktigt jobbigt och gör inte min dödsångest lättare.
Det känns typ som jag håller på att förlora mitt medvetnande.
snälla hjälp.....



 
essay writing service

essay writing service

19 juli 2016 12:23

These children are real friends. I’m happy I have found this site. There are many interesting posts for me. Thanks a lot!

http://writ-ing.services

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karolina - 13 december 2011 06:32

Jag måste verkligen ha gjort något fint i livet som har välsignats med dessa underbara pojkar i mitt liv? Tänk att få vakna upp varje morgon och veta att hela ens liv ligger och sover i rummen bredvid?   För att dela med mig av vad jag vaknar til...

Av Karolina - 12 januari 2011 00:09


  How wonderful life is, while you're in the world.        ...

Av Karolina - 23 december 2010 22:03

Julen har alltid varit en glädjetid för mig. Jag älskade Julen förr och det var min absolut bästa högtid på året. De senaste åren har jag dock fått ångest över Julen. Det är något som gör mig ledsen. Det är något som mitt hjärta sörjer.   Jag har...

Av Karolina - 13 december 2010 01:28


Jag måste finnas, jag måste. De lever sitt liv genom mig...      ...

Av Karolina - 27 november 2010 21:12

Jag har julpyntat lite i veckan. Tillsammans med alla andra julfirande svenskar i Sverige. I år har jag köpt nya adventsljusstakar i storarummet. Mina förra i ek passade inte in här i den nya lägenheten, där allt annat går i svart. Vissa saker m...

Presentation


En tjej som kämpar varje sekund av ångest, oro och tvångssyndrom. Samtidigt som jag måste klara av att vara en mamma åt mina söner.

Följ Min Blogg

bloglovin bloglovin

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar

Länkar

Räknare

Vädret Trelleborg

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Skapa flashcards