Mamma Med Tvångssyndrom, Tourettes Syndrom, Ångest....

Direktlänk till inlägg 26 september 2010

Melvins Blir Utsatt För Övergrepp I Skolan

Av Karolina - 26 september 2010 15:20

Melvin blir utsatt för övergrepp i skolan och fröknarna verkar inte lägga mycket kraft på att hjälpa honom.


13/9 2010

Allt började för två veckor sen, när Liam och Melvin gick i "skogen" på skolan och en pojke hade byggt en koja där. Pojken sa då till Liam och Melvin att, "Ni får inte gå förbi här". Melvin struntade i det och gick ändå förbi hans koja på stigen som leder igenom skogen. Varpå denna pojken då spottar Melvin i ansiktet. Melvin blir då rasande och säger nått fullt ord. Pojken går fram till Melvin och tar strupgrepp om hans hals och håller nog kvar ett tag.

Liam skriker åt pojken att sluta.


När jag en stund senare kommer för att hämta Melvin så berättar fritidsfröken att Melvin och ***** varit i bråk, men att allt är löst nu. Jag ser då själv att Melvin har rödblåa märken på halsen och frågar honom vad han gjort på halsen. Hans fritidsfröken säger då, "Det var kanske i bråket, dom det hände?".


När vi kom hem så fotade jag hans märken, för att ha bevis om hur han verkligen såg ut på halsen.


  


22/9 2010

När jag kommer för att hämta Melvin så springer han för att möta upp mig. Jag ser att han är upprörd och frågar vad som hänt.

Han säger att han och några andra hade lekt "jage" och jagat varandra. Efter ett tag hade två killar sprungit fram till Melvin, troligtvis i leken och slagit honom ett flertal gånger i ansiktet. Jag gick ner till fritidsfröken som var ute och hon berättade genast vad som hänt. Inte att Melvin hade blivit slagen utan att "det hade varit lite bråk mellen Melvin och två killar och att den ena killen hade bett om ursäkt".


Jag vill inte lämna Melvin på den skolan mer. Eller ska jag säga det fritidset mer? Var är alla fröknar? Varför ser ingen bråken? Varför händer allt på fritids?

 
 
emma

emma

26 september 2010 16:28

men herregud anmäl detta

http://www.mammanemma.blogg.se

 
Kusin Sandra

Kusin Sandra

4 oktober 2010 10:51

Vad fan händer? Hur kan dom inte ha koll på ungarna? Det är deras jävla skyldighet när dom ska ha hand om barnen. Jävla nötter alltså! Kram

http://smd.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karolina - 13 december 2011 06:32

Jag måste verkligen ha gjort något fint i livet som har välsignats med dessa underbara pojkar i mitt liv? Tänk att få vakna upp varje morgon och veta att hela ens liv ligger och sover i rummen bredvid?   För att dela med mig av vad jag vaknar til...

Av Karolina - 12 januari 2011 00:09


  How wonderful life is, while you're in the world.        ...

Av Karolina - 11 januari 2011 01:37


Hej!   Det var ett tag sedan jag skrev sist. Det har hunnit vara julafton och nyår. Allt gick bra förutom en lättare ångestattack på julafton. Jag fick nog en dag i mellandagarna på alla dessa fruktansvärda panikångestattacker så jag säkte hjäl...

Av Karolina - 23 december 2010 22:03

Julen har alltid varit en glädjetid för mig. Jag älskade Julen förr och det var min absolut bästa högtid på året. De senaste åren har jag dock fått ångest över Julen. Det är något som gör mig ledsen. Det är något som mitt hjärta sörjer.   Jag har...

Av Karolina - 13 december 2010 01:28


Jag måste finnas, jag måste. De lever sitt liv genom mig...      ...

Presentation


En tjej som kämpar varje sekund av ångest, oro och tvångssyndrom. Samtidigt som jag måste klara av att vara en mamma åt mina söner.

Följ Min Blogg

bloglovin bloglovin

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar

Länkar

Räknare

Vädret Trelleborg

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Skapa flashcards