Mamma Med Tvångssyndrom, Tourettes Syndrom, Ångest....

Alla inlägg under september 2010

Av Karolina - 26 september 2010 15:20

Melvin blir utsatt för övergrepp i skolan och fröknarna verkar inte lägga mycket kraft på att hjälpa honom.


13/9 2010

Allt började för två veckor sen, när Liam och Melvin gick i "skogen" på skolan och en pojke hade byggt en koja där. Pojken sa då till Liam och Melvin att, "Ni får inte gå förbi här". Melvin struntade i det och gick ändå förbi hans koja på stigen som leder igenom skogen. Varpå denna pojken då spottar Melvin i ansiktet. Melvin blir då rasande och säger nått fullt ord. Pojken går fram till Melvin och tar strupgrepp om hans hals och håller nog kvar ett tag.

Liam skriker åt pojken att sluta.


När jag en stund senare kommer för att hämta Melvin så berättar fritidsfröken att Melvin och ***** varit i bråk, men att allt är löst nu. Jag ser då själv att Melvin har rödblåa märken på halsen och frågar honom vad han gjort på halsen. Hans fritidsfröken säger då, "Det var kanske i bråket, dom det hände?".


När vi kom hem så fotade jag hans märken, för att ha bevis om hur han verkligen såg ut på halsen.


  


22/9 2010

När jag kommer för att hämta Melvin så springer han för att möta upp mig. Jag ser att han är upprörd och frågar vad som hänt.

Han säger att han och några andra hade lekt "jage" och jagat varandra. Efter ett tag hade två killar sprungit fram till Melvin, troligtvis i leken och slagit honom ett flertal gånger i ansiktet. Jag gick ner till fritidsfröken som var ute och hon berättade genast vad som hänt. Inte att Melvin hade blivit slagen utan att "det hade varit lite bråk mellen Melvin och två killar och att den ena killen hade bett om ursäkt".


Jag vill inte lämna Melvin på den skolan mer. Eller ska jag säga det fritidset mer? Var är alla fröknar? Varför ser ingen bråken? Varför händer allt på fritids?

Av Karolina - 20 september 2010 00:46

Jag vill gå ut med en offentlig ursäkt till Fredrik, för inlägget om honom i min blogg häromdagen. Även om allt var sant så känns det fel i efterhand att ha lagt ut det så här. Vissa saker var dummare än andra, men i besvikelsens hetta gör man dumma saker.


Fredrik

Jag är ledsen på dig.

Jag är arg på dig.

Jag är bevsiken på dig.

Och jag kommer nog aldrig mer att lita på dig.

Men jag hatar dig inte.


Förlåt för att jag skrev ut allt på Bloggen.


Och angående hur barnen kommit till så skulle vi ändå berättat det nån gång, men kanske inte så här? Har ni några frågor om det så fråga.


Av Karolina - 18 september 2010 00:03

I söndags var vi ju och spelade bowling på Big Bowl. Jag, Tomas, Fredrik och barnen. Barnen hade en egen bana med skydd för rännorna. Big Bowl är verkligen jättefint. Fräscht, rent och mysigt. Man köper en coca cola och en snasktallrik sen kör man på. Jag gillar att det är så mörkt där inne och mysiga ljus.


Gissa vem som vann både serierna? Jag!!! Jag körde över grabbarna totalt.

Bildbevis finns här under. Jag är K   


                           





Av Karolina - 11 september 2010 22:09

Melvin började på gymnastik i måndags. Jag har länge funderat på vad som skulle kunna passa honom och han är ju en väldigt aktiv kille. Hoppar, studsar och springer hela dagarna. Jag har kollat upp många gymnastikställen, men ville ändå ha ett seriöst ställe där man lägger kraft även på de små barnen.


Så jag letade runt på nätet och hittade det jag letade efter, Kämpinge Gymnastikförening.

Melvin och jag körde dit i måndags och jag satt på en bänk medan han tränade. Jag var så stolt och glad över att ha hittat nått som Melvin verkligen verkade gilla.

När timmen var slut, fick gymnastiken "Tummen Upp". Det bästa betyget, Melvin kan ge.

Jag filmade en hel del med mobilen där och skickade till Fredrik, som visade Liam det. Så nu vill Liam med börja där. Jag har satt honom på kölistan då anmälningstiden är ute. Ska ringa på måndag och höra om det finns platser kvar i den gruppen Melvin går.


  

Av Karolina - 9 september 2010 19:34

Vi körde förbi en polisbil idag när Liam sa:


Liam: Vad äter Poliser mamma?


Liam: Munkar eller?


 

Presentation


En tjej som kämpar varje sekund av ångest, oro och tvångssyndrom. Samtidigt som jag måste klara av att vara en mamma åt mina söner.

Följ Min Blogg

bloglovin bloglovin

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar

Länkar

Räknare

Vädret Trelleborg

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Skapa flashcards