Mamma Med Tvångssyndrom, Tourettes Syndrom, Ångest....

Direktlänk till inlägg 25 november 2009

Julen Närmar Sig

Av Karolina - 25 november 2009 17:02

Julen närmar sig med stormsteg. Tredje julen i ensamhet. "Socialtanten" sa idag, "Det måste kännas hemskt att ha en sån stor släkt på din nätverkskarta och ändå är det ingen som vill umgås med dig och dina barn på jul".


Ja, det känns fruktansvärt. Jag gråter dagligen och fått höja min Zoloftdos.


Jag förlorade så mycket sommaren 2007 och 2008. Mina fastrar, som var som mina systrar då jag är uppvuxen hos min farmor. Min farmor som var som min mamma, som jag älskade som min mamma, min fasters tre barn som alltid betytt väldigt mycket för mig. Jular, kalas, dop och mycket annat får man inte komma till längre. Jag har ändå försökt genom att bjuda er.


Det är så många folk som vände mig ryggen som jag aldrig kommer förstå? Två av mina fastrar tex? Jag kommer aldrig förstå er? Framförallt min äldsta faster, vad gjorde jag dig? Och min ena farbror med familj?


Ja, jag sa "bögjävel" till min fasters sambo och det är jag väldigt ledsen över. Men är det verkligen normalt att radera ut ett helt liv för det?



Jag är helt säker på att ni aldrig har känt sorg över vad som hände eller saknat oss.



Till min faster Gunilla vill jag bara berätta:


Du har betytt så mycket för mig i livet. Du var som min mamma ett tag och jag älskade verkligen att komma hem till er. Jag saknar dina barn och all den glädjen man kände i er närhet. Du kommer aldrig att förstå vilken stor plats i mitt hjärta som du verkligen haft.

 
 
Ingen bild

Fredde.K

26 november 2009 10:16

-Jag är lika frågande som du...

 
Ingen bild

David

26 november 2009 19:51

hmm, det låter knas det där :(
Julen är ju för övrigt ångestens högtid för alla som är ensamma. Så jag har börjat fira redan nu...

 
Ingen bild

F

29 november 2009 14:13

Synd att vi inte kan fira tillsammans i år karro :) Men nästa år så.. :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karolina - 13 december 2011 06:32

Jag måste verkligen ha gjort något fint i livet som har välsignats med dessa underbara pojkar i mitt liv? Tänk att få vakna upp varje morgon och veta att hela ens liv ligger och sover i rummen bredvid?   För att dela med mig av vad jag vaknar til...

Av Karolina - 12 januari 2011 00:09


  How wonderful life is, while you're in the world.        ...

Av Karolina - 11 januari 2011 01:37


Hej!   Det var ett tag sedan jag skrev sist. Det har hunnit vara julafton och nyår. Allt gick bra förutom en lättare ångestattack på julafton. Jag fick nog en dag i mellandagarna på alla dessa fruktansvärda panikångestattacker så jag säkte hjäl...

Av Karolina - 23 december 2010 22:03

Julen har alltid varit en glädjetid för mig. Jag älskade Julen förr och det var min absolut bästa högtid på året. De senaste åren har jag dock fått ångest över Julen. Det är något som gör mig ledsen. Det är något som mitt hjärta sörjer.   Jag har...

Av Karolina - 13 december 2010 01:28


Jag måste finnas, jag måste. De lever sitt liv genom mig...      ...

Presentation


En tjej som kämpar varje sekund av ångest, oro och tvångssyndrom. Samtidigt som jag måste klara av att vara en mamma åt mina söner.

Följ Min Blogg

bloglovin bloglovin

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar

Länkar

Räknare

Vädret Trelleborg

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards