Mamma Med Tvångssyndrom, Tourettes Syndrom, Ångest....

Alla inlägg under april 2009

Av Karolina - 26 april 2009 21:31

Idag var vi på lekplatsen och lille Vilde gungade för första gången i sitt liv.  Bara 5 ½ månader gammal och har redan nu det avklarat. Hur söt som helst satt han där och log och skrattade.


Jag lägger ut lite bilder på Vildes första lekstund på en lekplats.



Av Karolina - 13 april 2009 15:15

Häromdagen när jag var på Överskottsbolaget så såg jag att man kunde köpa sockervadd på burk. Jag har sett det förrut, men just denna såg så god och inbjudande ut. Så jag köpte 2 burkar. En med blått sockervadd i och en med gult i. Vad jag glömde bort va att se om alla var naturella i smakerna så när jag kom hem, förstod jag att jag hade fått blåbär och banan smaker.


Blåbären funkade, den var riktigt god, men det är egentligen sjukt hur mycket färgämne vi stoppar i oss. Våra munnar och kinder var helt blåa efteråt.


Bananen smakade hemskt. Det var fruktansvärt äckligt att äta något som har enorma mängder falsk banansmak i sig. Det växte i munnen och jag kom på att jag faktiskt aldrig tyckt om något med banansmak. Men frukten banan, gillar jag.


Nåja, jag lägger ut lite bilder på Sockervaddskalaset.

Av Karolina - 12 april 2009 15:15

Triangle - Solounger I Svart Plastrotting


Nu behöver man inte åka till Mallorca bara för att ha det skönt i solen. ILVA har skapat en helt fantastisk solloung att bara vila i under sommarsolen. Den är i plastrotting och helt underhållsfri. Det som ger den det där "lilla extra", tycker jag är det där svarta seglet ovanför.


Pris: 13 999 kr



Av Karolina - 11 april 2009 20:44

Saknaden efter Vilde är enorm. Jag saknar att få höra honom, smeka på honom, mysa med honom och tom att gå upp mitt i natten för att göra en välling. Jag trodde aldrig man kunde känna så här.


Något fattas här hemma......


Det känns, det känns verkligen.



Älskade barn.

Du lämnar aldrig mammas famn efter detta. Jag släpper dig aldrig.


Jag Älskar Dig!

Av Karolina - 10 april 2009 22:57

Vilde döptes ju i söndags och det gick bra. Han var väldigt hungrig i kyrkan, vilket gjorde att han skrek igenom halva dopet. Han är dessutom väldigt reserverad mot folk han inte känner så väl, så min lillasyster Felicia som även var Vildes Gudmor och Fadder fick det väldigt jobbigt.


Han skrek hela tiden i hennes famn, så Tomas fick ta honom när vi kom in i kyrkan. Då tystnade han lite, men blev väldigt rädd och ledsen när orgeln började spela.


Vilde fick väldigt många fina doppresenter, men den som gjorde mig mest glad var den från min lillasyster, Vildes Gudmor då.


Hon lånade Vilde en eftermiddag för ett tag sedan och då visade det sig att dom hade åkt och fotat honom och gjort en glaskub med honom i. Alltså i 3D. Helt otroligt fin med en lampa under.


Ni måste titta på den här under bland bilderna från dopet.


Av Karolina - 10 april 2009 22:25

Vilde har åkt på en liten semester med sin pappa till Norrland. Närmare bestämt till Umeå. Där bor Tomas släkt och nu är det dags för Vilde att få träffa sin farmor för första gången.

Han kommer ju hem igen nästa helg, men fy vad det känns tomt här. Jag har redan hunnit gråta åt den tomma spjälsängen.


Vet ni vad jag saknar mest? Det där underbara bebisskrattet. Hans kiknande skratt när man lyfter honom och råkar kittla honom under armarna. Eller när man lyfter honom i luften och flyger flygplan. Det är helt underbart.


Men, han är sin pappas bebis med och dom behöver också göra saker tillsammans. Och jag vet att Tomas tar otroligt bra hand om honom. Tomas är den bästa pappan ett barn kan ha.


Jag älskar er, min Mommas och min bebis Vilde.


Presentation


En tjej som kämpar varje sekund av ångest, oro och tvångssyndrom. Samtidigt som jag måste klara av att vara en mamma åt mina söner.

Följ Min Blogg

bloglovin bloglovin

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar

Länkar

Räknare

Vädret Trelleborg

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Skapa flashcards