Mamma Med Tvångssyndrom, Tourettes Syndrom, Ångest....

Alla inlägg under mars 2009

Av Karolina - 30 mars 2009 20:48

Påsktävlingen är nu avgjord. Man kunde egentligen anmäla sig till kl. 24 inatt, men jag bestämde mig för att avsluta den nu innan.


Liam och Melvin har dragit lott i olika omgångar här. Vi lade lappar med allas namn i en burk och sen drog dom alla utom en som gick vidare till nästa omgång. Sen höll vi på så till det endast fanns två lappar kvar och Liam drog då vinnaren.



Vinnaren av Påsktävlingen är:


Erica


Grattis!!

Du kommer få Påskägget på Posten :)



Maila mig din adress på, karolina.jm@telia.com


Av Karolina - 27 mars 2009 16:58

Jag lever i något form av lyckorus idag, svävar på små rosa moln och hela världen är underbar.


Varför kanske ni undrar?


Jo, jag träffade Måns Zelmerlöw igår...hihi. Han var här på Skivsignering i stan och firade att vårt köpcenter fyller 30 år i år.

Han är verkligen hur fin som helst. Jag kan ärligt säga att jag aldrig någonsin sett någon snyggare än Måns. Inte ens Lasseman i Arvingarna eller för den delen, Tomas...hihi.


Han sjöng bara fyra låtar, Brother Oh Brother, Cara Mia, Impossible och Hope And Glory. Sen var det skivsignering. Helt desperat efter en Månskram, så köpte jag hans nya album och ställde mig lycklig i kön, tillsammans med alla tonårsflickorna. Man fick bara komma upp till Måns om man hade hans nya album i handen.

När det var min tur så spratt det i hela kroppen och när jag stod där framför Måns, så frågade jag.....Kan du skriva, "Måns är snyggare än Tomas" på skivan. Så nu har jag Måns nya album där det står, "Jag är snyggare än Tomas :) och så självklart hans autograf...hihi.


Sen frågade jag såklart om jag fick kram, och det fick jag. Ja, jag känner mig som 14 år igen och jag bara njuter.


Sen blev jag sådär desperat en andra gång, så jag råkade visst köpa en skiva till...till min lillasyster då :) Så jag jag följde med henne upp till Måns också. Hon är lite mer, blyg av sig och skäms gärna över mig så när hon hade fått sin autograf och var påväg därifrån så puttade jag henne mot Måns och sa, "Hon vill också ha en kram". Så, detta var historien när Felicia  fick sin första kram av Måns.


Så nu vet ni alla, även Måns att Måns ÄR snyggare än Tomas.


Men, sanningen är Tomas är precis lika fin. Visste ni att jag älskar Tomas över allt annat?




Av Karolina - 22 mars 2009 20:44

Tänkte bara visa en bild på Vilde. Han är alltid lika glad, mammas buse. Just på denna bilden här nedanför så är han så otroligt lik Liam i samma ålder.


Idag åt han förresten en HEL portion banangröt med päron och hallonpuré.

Päron och hallonpuré var smaskens, kan jag lova...hihi.

Av Karolina - 22 mars 2009 20:29

Glömde ju skriva i mitt förra inlägg att påsktävlingen pågår till den 31 mars.


Påskägget kommer att skickas till den lyckliga vinnaren den 6 april.



Av Karolina - 21 mars 2009 21:15

Jag hade tänkt att börja med ha lite tävlingar här inne ibland, för att dra till mig läsare.

Första tävlingen på min Blogg kommer att bli en påsktävling, där vinnaren kommer att få ett hem ett välfyllt påskägg på Posten.


Påskägget är i storlek 18 cm.



Regler


Om ni vill vara med och tävla om påskägget, så skriver ni en kommentar i detta inlägget och länkar till er Blogg.

I er egen blogg skriver ni att ni är med i påsktävlingen inne hos Karolina och länkar till min sida.


Hoppas på att få se många av er delta :)

Av Karolina - 21 mars 2009 20:43

Idag börjar Robinson på tv4. Jag har inte sett Robinson på många år, men jag tänkte ge det en chans ikväll och se om det är något att titta på.


Jag satt även här och jobbade lite med mitt Photoshop och fick fram denna nya bakgrunden.



Vad tycker ni?

Av Karolina - 17 mars 2009 14:22

Jag skulle vilja prata om en viktig sak på bloggen för er alla. Har ni hört talas om Shaken Baby Syndrome?

Det är när man i ren frustration skakar sin bebis så kraftigt att den får hjärnskador.


Visst har många varit med om att ni stått där med ert skrikiga barn som ni inte "fått tyst" på. Ni har varit frustrerade, fått panik och tänkt, *tyst med dig, unge*.


Det tar bara 3 sekunder att skaka en bebis så att den drabbas av permanenta hjärnskador.


1 av 4 bebisar dör och resterande 3 av 4 får nästan uteslutande grava hjärnskador. Dessa barnen kommer oftast inte att kunna äta själv, lära sig sitta, krypa eller gå.


Det finns till och med fall där barnet har blivit skakat av dagispersonal.



Vem skakar då våra barn?


50% är barnets mamma eller pappa.


17% är mammans pojkvän.


17% är personer som barnet inte är släkt med.


10% är övriga.


6% är styvföräldrar.



Det är ALDRIG okej att skaka sitt barn. Detta är dödsfall som vi skulle kunna bli av med helt.


Vi ska ta hand om våra barn, inte skada dom. Om alla blir informerade om detta så kan vi tillsammans rädda världens barn.



Se på filmen här nere och lär er mer hur farligt det är att skaka sitt barn.



Shaken Baby Syndrome Awareness Video
Av Karolina - 7 mars 2009 00:38

Nu var det en hel månad sedan jag skrev sist. Det spelar liksom ingen roll om jag lovar er att uppdatera oftare för det går bara inte...hihi. Jag glömmer bort det. Jag har så fullt upp här så det enda jag hinner med är att uppdatera min bilddagbok. Det gör jag ganska ofta. Så kika gärna in där så ofta ni kan.


Annars är det som sagt fullt upp här. Vilde växer så det knakar och vi planerar dop för fulla muggar. Han kommer döpas i Gylle Kyrka och min fina lillasyster Felicia kommer att bli hans Gudmor. Det känns verkligen jättekul. Jag är verkligen stolt över min lillasyster och jag känner mig så otroligt glad att hon vill bli Vildes Gudmor.


Just nu lider jag av svår sömnbrist. Vilde kämpar med att vakna var tredje timme på natten för att äta. På dagtid kan han klara sig 5 timmar utan mat, men på natten har han bestämt sig för att äta oftare. Detta gör att jag knappt sover mer för det tar ibland flera timmar för mig att somna om efter vällingarna och då är det snart dags för en ny välling.


Nu på söndag kommer Tomas och är pappaledig en vecka så då får jag passa på att sova ordentligt. Det ska bli väldigt skönt med lite hjälp ett tag.



Presentation


En tjej som kämpar varje sekund av ångest, oro och tvångssyndrom. Samtidigt som jag måste klara av att vara en mamma åt mina söner.

Följ Min Blogg

bloglovin bloglovin

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar

Länkar

Räknare

Vädret Trelleborg

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards