Mamma Med Tvångssyndrom, Tourettes Syndrom, Ångest....

Alla inlägg under oktober 2008

Av Karolina - 31 oktober 2008 21:20

Jag var bara tvungen att busa lite med Bebisen idag. Han ville inte så jag fick reta upp honom...hihi.

Av Karolina - 31 oktober 2008 17:08

Jag var ju på blodflödeskontroll idag och den gick jättebra. Värdena var så låga och fina. Nästan så att lillebror har det för bra i magen...hihi. Hon mätte blodflödet i navelsträngen och där navelsträngen sitter fast i hans mage. Sen till sist mätte hon även hur jag pumpar in blodet i moderkakan.

Det kändes liten när hon körde ultraljudsdosan i mina ljumskar.


Blodflödeskontroll gör man ju med ultraljud, så jag fick en liten, liten tjuvtitt på han. Fick se hans huvud, ansikte, ögon, ryggrad och dom små söta tårna.


Förresten så låg han inte alls som vi trott, jag och barnmorskan. Iofs är vi aldrig överens när jag är hos henne, men hon hade visst ändå rätt till slut. Om han inte har flyttat sig, vill säga?


Han ligger ju med huvudet nedåt och är fixerad, men han hade inte ryggen mot min högra sida utan mot min vänstra.


Nu ska Fredrik, som förövrigt fyller 35 år om exakt en vecka, handla mat på McDonalds.


Kram!



Av Karolina - 30 oktober 2008 23:12

Jag åkte in på förlossningen nu ikväll och kom nyss hem. Har tyckt att Bebisen varit så lugn idag. Fick ligga med CTG en stund samtidigt som jag tryckte på en knapp varje gång jag kände Bebisen röra på sig. Allt såg jättebra ut och jag hade lite sammandragningar.

Ska tillbaka imorgon och göra en blodflödeskontroll.


Jag gav Tomas ett nytt namnförslag idag som han faktiskt gillade!? Vi är överens om ett namn? Om jag inte får igenom Malte eller Alvin så blir det nog detta namnet.


Annars är jag i vecka 37+2 idag och ska snart på första kontrollen på Ystad BB för igångsättning. Så om 2 veckor lite drygt, kan jag och Tomas sitta där med en liten bebis i famnen. :)



Av Karolina - 4 oktober 2008 20:02

Passade på att köpa lite mer saker i veckan till Bebisen. Så nu har jag gjort listan lite mindre på vad som är kvar att köpa.

Tomas har faktiskt hjälpt till med en hel del. Jag visade honom listan för ett tag sedan och, vips så hade han satt in lite extra pengar till mig att korta listan med...hihi.


Fick äntligen köpt en skötväska, som jag velat ha så länge. Hittade en svart BRIO Bag.


Jag har ju bestämt mig för att inte ha ett skötbord denna gången då jag knappt använde det till Liam och Melvin. Med Melvin använde vi bara skötbädden direkt på golvet eller i sängen. Även denna gången tänker jag göra så. Så jag köpte en ny fin skötbädd.


Hittade ju haklappar med för 10 kr stycket som jag bara var tvungen att köpa...hihi.

Av Karolina - 2 oktober 2008 23:11

Jag kände att jag behövde ha en utmaning. Något att göra nu när det närmar sig. Så jag åkte till en stor tygaffär i Malmö och köpte tyg och vadd, för att sy bebisen ett vagntäcke och en vagnkudde. Alltså själva det man stoppar in i påslakanet och örngottet. Sagt och gjort. Resultatet blev över förväntan och jag är mäkta stolt över mig själv.

Visade Tomas vad jag hade sytt och han blev nog lite imponerad...hihi.



Av Karolina - 2 oktober 2008 22:31

Idag hittade jag det batteridrivna BRIO-loket till Melvins trätågbana. Den försvann förra året, men vi visste ju var den låg. Vi har bara skjutit på att ta fram den. Sen idag kom jag på....ja just det, här ligger ju Melvins lok.


I min baslåda:) Jag försökte med ALLT idag, för att få ut den. Jag tom dammsög fast den, men den vägde för mycket och lossnade. Fredrik har kommit på nu att vi ska försöka fiska upp den med en krok.


Melvin har stått hela kvällen nu och försökt nå den med handen, men det är ju helt lönlöst. Han vill så gärna ha ut den och leka.


Ser ni loket? Hur lätt är det att få ut? Lägg sen till att baslådan är väldigt djup.

Presentation


En tjej som kämpar varje sekund av ångest, oro och tvångssyndrom. Samtidigt som jag måste klara av att vara en mamma åt mina söner.

Följ Min Blogg

bloglovin bloglovin

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar

Länkar

Räknare

Vädret Trelleborg

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Skapa flashcards