Mamma Med Tvångssyndrom, Tourettes Syndrom, Ångest....

Alla inlägg under augusti 2008

Av Karolina - 31 augusti 2008 15:07

I tisdags hade jag lovat pojkarna att vi skulle äta vaniljglass med chokladsås till mellanmål, när dom kom hem från dagis. Sagt och gjort....vi åt och vi åt och vi åt. Liam åt mest, sen jag och sist Melvin då. Melvin har aldrig varit ett stort fan av att äta glass på tallrik. Han tycker mest att det tar sån tid och är bökigt...:)

Till slut var vi så mätta så att ingen orkade äta upp den pyttelilla pinsamma biten glass som låg kvar i förpackningen...hihi.



Av Karolina - 26 augusti 2008 22:32

Tänk vad tiden går egentligen? Idag är jag redan i vecka 28+0 och ännu en milstolpe är nådd, för nu räddas i stort sett alla barnen.

Fredrik hjälpte mig att ta nya magbilder idag...

Av Karolina - 26 augusti 2008 22:28

Pojkarna ville inte duscha så jag fick ta till en lösning som både nappade på direkt...hihi. Att bada är ju mycket roligare...


Av Karolina - 24 augusti 2008 00:32

Melvin hade egentligen önskat sig en chipstårta, men han fick nöja sig med Mammas special marängsvisstårta.


Bilden på tårtan får avsluta kvällen. Födelsedagsbarnet själv somnade med 39.4 graders feber ikväll igen.


Godnatt!

Av Karolina - 23 augusti 2008 17:27

Liam och jag satte oss ner och lekte med Pingu leran som melvin fick idag. Vi hade som mål att göra varsin Pingu. Jag är mycket imponerad över Liams kreativitet. När han målar eller leker med lera så får han oftast till det väldigt bra.

Här ser ni resultatet.....


Av Karolina - 23 augusti 2008 16:21

Idag fyller Melvin 4 år. Han har fått en hel del leksaker att förnya rummet med :)

Det blev en hel del Musse Piggs Klubbhus leksaker, Star Wars Lego, Hot Wheels bilar och Pingu saker. Han blev helt frälst i sin nya Pingu Nalle att han struntade i allt annat. Han går runt med den här som en liten bebis över axeln...hihi.


Jag kommer att uppdatera Bloggen senare idag med fler bilder och filmer.



Av Karolina - 20 augusti 2008 13:14

Glömde berätta i förra inlägget att vi vann ett babyskydd på Tradera när jag var i Norge, förra veckan. Jag klickade och Tomas betalade, precis som det ska vara...hihi.

Det bästa var att vi slapp frakten för säljaren bodde bara utanför Lund. Så jag, Fredrik och barnen passade på att hämta den igår när vi ändå var i Lund och handlade presenter åt Melvins 4 årsdag på lördag.


Jag är så glad över att vi vann den. Den är verkligen jättefin i blått och grått. Den har även en bas undertill så man slipper sätta fast bilbältet på stolen varje gång. Man bara klcikar i stolen i basen som i sin tur sitter fast med bilbältet.

Man kan även ha bilstolen utan basen om man åker med någon annan tex.

Av Karolina - 20 augusti 2008 12:43

När jag var gravid med Melvin så gick vi på något som heter ALMA teamet på Ystad BB. Det är samtal för gravida som är oroliga för sin kommande förlossning. Under alla samtalen där hade vi en underbar barnmorska som hjälpte oss med alla våra önskemål.

När jag hade gått 20 dagar över tiden och Melvin äntligen bestämde sig för att vilja komma ut så var det som att himlen öppnade sig för oss.

Samtidigt som vi skrevs in på förlossningen den kvällen så började denna barnmorskan sitt pass. Hon kände till oss redan innan och tog över hela förlossningen. Det var helt underbart och hon gav mig en förlossning jag aldrig kommer att glömma. Det viktigaste för mig var att jag inte inte skulle få panik av smärtorna och att jag inte skulle tappa kontrollen.

Denna underbara barnmorska gav mig så mycket Epiduralbedövning så att jag tom tappade känslen i mina ben. Exakt en sån förlossning, utan smärtor vill jag även ha denna gången med.

Jag lägger mig helt i barnmorskornas händer och litar på att dom säger till mig vad jag ska göra.

 Även fast jag var öppen 7 cm när jag kom in så visste hon om innan att jag var en ALMA patient och och hade rätt till Epiduralbedövning hur sent som helst. I vanliga fall vill man helst inte ge det i ett så sent skede.


Hur som helst så ringde denna Barnmorskan mig idag och berättade att hon hade fått papper på en ny graviditet från MVC i Trelleborg. Min barnmorska här på MVC har specifikt skrivit på remissen att jag helst vill ha just denna barnmorskan. Så nu har jag kommit en bit på vägen, känns det som och jag känner mig glad över att få träffa just henne igen.


Det jag önskar denna gången är att få bli igångsatt och att slippa kanske gå över 3 veckor igen. Jag tar en medicin som är väldigt viktig för mig som jag inte kan ta nu under graviditeten. Jag vill så fort som möjligt börja med den igen.

Sen underlättar det både för Tomas och mig att bli igångsatt då han faktiskt jobbar i Norge och ska vara med på förlossningen. Tänk om jag går över 3 veckor denna gången med? Och Tomas har varit här sedan 1 vecka innan förlossningen? Det blir 4 veckor han måste vara ledig då och det funkar kanske inte riktigt så.


Nåja, jag har fått en tid dit nästa vecka så innan dess får vi hålla oss till tåls:)

Presentation


En tjej som kämpar varje sekund av ångest, oro och tvångssyndrom. Samtidigt som jag måste klara av att vara en mamma åt mina söner.

Följ Min Blogg

bloglovin bloglovin

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2008 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar

Länkar

Räknare

Vädret Trelleborg

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Skapa flashcards